Festival Kebudayaan Kuala Terengganu 2010


Banner ini admin rakam sewaktu berada di Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu.


Deretan 'booth' menanti kedatangan pengunjung ke Festival Kebudayaan Kuala Terengganu 2010 (gambar dirakam oleh admin dari arah Seberang Takir
di tepi tebingan muara Sungai Terengganu).

Kerajaan Terengganu terus kreatif menganjurkan berbagai program untuk kesejahteraan rakyatnya. Antara program yang akan berlaku dalam masa terdekat ini ialah Festival Kebudayaan Kuala Terengganu 2010. Festival ini akan berlangsung dari 01 hingga 14 Oktober 2010 di Dataran Syahbandar, Kuala Terengganu dan ia merupakan program rutin yang dianjurkan setiap tahun.

Apabila datang ke festival ini pengunjung boleh melihat kegiatan atau aktiviti kebudayaan yang terdapat dalam masyarakat sekeliling kita. Antara aktiviti yang ditonjolkan melalui menganjuran festival ini ialah permainan tradisional, pameran hasil kraf tangan dan produk IKS (Industri Kecil dan Sederhana), jualan hasil kraf tangan dan produk-produk IKS , nyayian artis dan berbagai lagi acara yang pastinya menyerikan lagi festival ini.

Jom datanglah beramai-ramai ke festival kebudayaan ini untuk kita raikan bersama-sama warisan kebudayaan yang dimiliki ini.



“TERENGGANU DESTINASI PILIHANKU”

0 Responses